Gele bussen, Poptarts en volleyball - Reisverslag uit Pinckney, Verenigde Staten van Sarah Werkhoven - WaarBenJij.nu Gele bussen, Poptarts en volleyball - Reisverslag uit Pinckney, Verenigde Staten van Sarah Werkhoven - WaarBenJij.nu

Gele bussen, Poptarts en volleyball

Blijf op de hoogte en volg Sarah

12 September 2014 | Verenigde Staten, Pinckney

hallo iedereen

Ik ben hier nu een maand dus dat verdient wel weer een blogg.
Officieel ben ik hier morgen een maand, maar ik heb eindelijk tijd om een blogg te schrijven dus ik doe maar even of het vandaag is.

Ik heb hier weer ontzettend veel gedaan en ontzettend veel beleefd. En er komen ook heel veel leuke dingen aan. Ik heb het nog steeds onwijs naar mijn zin maar ik heb het ook onwijs druk nu, dat is ook de reden dat ik nu pas mijn blogg schrijf (sorry :$)

Nog voor dat school begonnen was ben ik naar Chelsea Fair geweest. Dat is een soort Kermis met attracties en schuren met dieren erin waar restaurants op bieden. Maar ook dieren voor de show die prijzen kunnen winnen. Ook kan je allemaal van die kermis Games spelen zoals een bal tegen zo'n mikpoint gooien en dan valt er iemand in het water. Vond ik erg vermakelijk :).
En bij zo'n kermis hoort natuurlijk echt (amerikaans) Kermis eten. Hier heb ook mijn eerste corndog gegeten. Dat is een hotdog in maisdeeg gefrituurd. Ze frituren hier alles!!
Er was ook een parade op het eind, van allerlei clubs en bedrijven in Chelsea. Ze gooien dan snoep van de paradewagens voor de kinderen. En je moet heel erg goed opletten want ze gooien echt heel hard en je wilt het snoep niet in je gezicht krijgen. Dus dat was nog een uitdaging.

De dag erna, was ik naar Suzie gegaan. Want haar zus had een huis met een feestdag en het was heel heet die dag dus hebben we gezwommen en gekayaked. En kayakken is hier een heel avondtuur, je ziet overal wilde schildpadden en er zwemmen allerlei vissen rondom je kayak. Het was heel leuk, en ik had eindelijk wat ''girltime'' na al die jongens in de famillie.

het is hier laatste weken heel warm geweest. Telkens rond de 28 graden met zon maar wel heel erg vochtig en benauwd. Het begint nu veel kouder te worden. Vandaag was het rond de 15 graden dus echt herfst weer. De vorige winter hier was een horrorwinter! Michigan had een record voor koudste winter gehaald. En deze winter schijnt nog erger te worden... vorige winter was het twee weken gemiddeld -32 graden!!! Ik ga dit nooit overleven. Er is een pluspunt; ik kan shoppen voor warme kleren :) en er valt ook heeeel veel sneeuw dus dt is ook wel leuk. We hebben een quad dus dan maken we er een slee aan vast. en we krijgen snow days als het heel koud is, dus dat betekent veel vrij van school :).

Ook ben ik begonnen met volleyball. Elke dag 3 uur training waarvan eerste uur conditie en yoga.
Ik had niet gedacht dat als je een school sport kiest dat je zoveel traint. Niet dat ik het erg vind. Want zo blijf ik actief. We hebben elke dinsdag en meestal ook op donderdag een wedstrijd. Dan ga je naar een andere school toe of een andere school komt naar jou school toe en dan speel je 5 games. Een game duurt ongeveer 1 uur dus dat zijn lange avonden. En ik doe alleen de trainingen en niet de wedstrijden dus dat is af en toe wel saai. Maar ik moedig ze aan en de teamspirit hier is geweldig. Alles hier is onwijs overdreven. Iedereen brengt cadeautjes en snoep voor elkaar elke wedstrijd en we hebben allerlei verschillende yells. Ook hebben we om het weekend een toernooi. Ook dit speel ik niet dus dat is een hele dag toekijken. Maar de meiden zijn onwijs aardig, ik heb goede vriendinnen in het team dus het is altijd wel gezzelig. Ook is er altijd een ton aan eten aanwezig (natuurlijk want het is Amerika)

Op zaterdag 6 september had ik mijn eerste American sleepover van mijn vriendin Ashley.
Eigenlijk is het precies hetzelfde als in Nederland maar dan met Amerikaanse traditie's. Zo zijn ze hier helemaal gek van kampvuur's. Dus zitten we de hele avond rondom het kampvuur en maken we Smore's en praten we. Het was echt onwijs leuk.

Op maandag 1 september (ik merk dat ik niet echt in een goede volgorde ga maar ik herriner het me zo dus sorry als het verwarrend is)
LABOR DAY. We hebben vrij van school, niet dat school al begonnen is maar het is een officiele vrij van school dag. Labor day is zover ik heb begrepen het respecteren van alle werkende en ze een rustdag geven.. altans zoiets. Maar het is een feestdag en wat betekent een feestdag hier..? eten en famillie!. Dus de hele famillie kwam langs en we aten gefrituurde vis die Mike (gastvader) zelf had gevangen en al een half jaar ingevroren in de vriezer had bewaart. Maar het was erg lekker en erg gezzelig.


Maandag 2 september begon het dan eindelijk: American High school!
De school begint hier om 7:30 dus ik sta om 6 uur op en dat is vroeg!
School is echt zoals in de films, je hebt van die drinkfonteintjes en van die grote lockers.
Mij werdt verteld dat het op Amerikaanse scholen veel strenger is maar dat is totaal niet het geval.
De leraren zijn allemaal heel relaxed en niemand houdt zich echt aan de dress code.
Elke keer sta ik weer versteld als ik een nieuwe rare Amerikaanse naam hoor: Brandi, Hunter, Skylar. En dit zijn meisjes namen. Ik krijg hier iedere dag complimenten over hoe ik me kleedt. Maar het is niet dat ik er heel bijzonder uitzie het is meer dat de rest er gewoo niet uitziet. Ik had echt verwacht dat meisjes hier er helemaal gedetailleerd bijlopen met acccesoires en leuke kleding. Maar niets is minder waar! Bijna elk meisje loopt hier op slippers, en dan niet van die teenslippers maar van die grote nike badslippers. Verder loopt bijna elk meisje in alleen een legging. Dus geen short of rokje niks, je ziet dus alles! En daarover heen dragen ze een oversized trui in gewoon zwart of grijs. En hun haar in een knot.
Of ze lopen in joggingbroeken of Yogapants. Het is net of iedereen gewoon in zijn pyama naar school komt. Altans de meiden, de jongens zien er gewoon normaal uit. Dus ja ik val hier een beetje buiten de boot met mijn normale schoenen en mijn jeans. Maar dit is een Amerikaanse gewoonte die ik dus Niet ga overnemen.
De eerste schooldag was onwijs leuk. Iedereen kwam naar me toe en had allerlei vragen. Ze zijn hier niet al te slim heb ik wel gemerkt. Als ik zeg dat ik uit Nederland kan je aan hun gezicht zien dat ze geen idee hebben waar ik het over heb. MAAR als ik Amsterdam zeg weten ze opeens allemaal precies waar ik vandaan kom. Of ze denken dat Amsterdam een land is. En als ik Holland noem krijg ik de vraag of ik thuis op klompen loop. Dus zoals ik al zei, ze zijn niet al te slim.
Ik heb mijn lessen veranderd in wat leukere lessen:

eerste uur heb ik Forensic science: We leren hier hoe we voorwerpen moeten onderzoeken. Voor vingerafdrukken en hoe je aan authopsie doet etc. heel erg intressant.

Tweede uur heb ik Global issues: We leren hier alles over het midden oosten en waarom er oorlog is en hoe Amerika er in is betrokken. Is ook erg intressant en de leraar is onwijs aardig!

Derde uur heb ik fotografie: Zoals ik al in mijn vorige blogg had genoemd leren we hier fotograferen en alle instellingen van een camera enzo, vooral erg leuk. En de docent is onwijs grappig.

Vierde uur heb ik Ceramics: dat betekent kleien. Ja ik klei op school :)! op het moment maken we tegeltjes van klei haha ik zal een foto maken als ze af zijn.

Vijfde uur heb ik Spaans: Ik zit in deze klas met alleen maar eerstejaars dus het is allemaal heel kinderlijk. Zo zingen we het alfabet enzo. Niet dat ik het heel erg vind want alles is heel makkelijk.
Dus is wel chill lesje.

Zesde uur heb ik Creative Writing: We schrijven hier fantasie verhalen! Op het moment maken we onze eigen superheld met achtergrond informatie en een vijand etc heel leuk en de lerares is ook heel grappig.

Zevende uur heb ik Holiday Cookery: Hier bakken en koken we dingen die te maken hebben met feestdagen. Dus elke les hebben we lekker koekjes of cake. Ik hou van deze les!

Alle leraren zijn onwijs aardig op school. Ze maken alles makkelijker voor mij omdat ik een uitwisselings student ben maar alles is al vrij makkelijk dus ik hoef hier niet echt heel hard te werken voor goede cijfers. Het engels gaat prima en iedereen wilt telkens dat ik bepaalde woorden zeg omdat dat blijkbaar met mijn accent heel grappig klinkt.. Je mertk wel in elke klas dat Amerikanen heel erg trots zijn op hun land. Zo wordt Amerika heel erg hoog gepresen in de geschiedenis en altijd gezien als de held. Elke ochtend moeten we naar dat verdomde volkslied luisteren die ze ook voor elke wedstrijd maakt niet uit wat voor sport afspelen. En dan moet iedereen opstaan en moet je met je gezicht richting de vlag en hand op het hart meezingen. Ik zing nooit mee, ik weet de tekst niet eens.
Dus ja dat viel me op.
Nog iets grappigs dat me opviel is dat de wc's hier allemaal heeeeel laag zijn. Klinkt een beetje raar maar het is echt zo. Ik denk dat onze wc's hoog zijn omdat wij van nature lang zijn? Ow iedereen hier vind dat ik onwijs lang ben :0! En dat ben ik hier ook! Ik ben altijd gewend om klein genoemd te worden maar hier ben ik echt heel lang.

Vrijdag 5 september had ik mijn eerste Footballgame. Sommige van jullie hebben vast wel foto's voorbij zien komen op facebook. Het was heel leuk. Je hebt een studenten deel en daar staan dan alle leerlingen te zingen en te juichen. En aangezien ik er niets van snapte (ik snap nu de basis) juichte ik gewoon wanneer iemand ander juichtte (mijn nederlandse spelling gaat achteruit van al dat engels dus sorry voor dat) Onze schoolkleuren zijn zwart rood en wit. Dus elke game moet je je in een van die kleuren kleden. Die dag was het zwart.

De zaterdag de week daarop, ben ik ook naar een football game geweest maar dan naar een Collage game. En dit Is echt iets heel groots. Het was in een enorm stadion met een enorme band en cheerleaders etc. het was echt onwijs heet die dag en al die plastic stoeltjes reflecteren dus dat was minder maar het was een onwijs gave ervaring.

Toen die vrijdag daarop (volgen jullie het nog?) was ik naar een schoolfootball game geweest in een andere plaats. En de naam van die plaats ben ik vergeten. We gingen vroeg want we gingen tailgating. Dat is barbequen op een parkeerplaats met muziek. Toen we ijs gingen ophalen in een winkeltje onderweg werden we gewaarschuwd voor een tornado. Maar we gingen toch want het was onwijs mooi weer en we hadden alles al gekocht. Voortaan luisteren we naar een waarschuwing.... toen we er waren was het onwijs leuk voor zolang het duurde. Na 18 minuten begon het onwijs te waaien en werdt de game afgelast omdat er onweer was. Toen gingen we maar terug naar de auto en net op tijd want er brak een enorme storm los. Het weer was echt heel raar , het ene moment ging de auto helemaal op en neer door enorme wind en regende het zo hard dat je niks meer zag en het andere moment was het weer onwijs mooi. En dat wisselde met elkaar af de hele tijd. Toen het minder was zijn we maar snel naar huis gereden. Viel uiteindelijk wel mee gewoon een grote storm en veel omvallende bomen. Ze zijn hier heel voorzichtig omdat een tornade twee jaar geleden een heel dorp heeft verwoest vlakbij.

Wat sommige van jullie vast ook voorbij hebben zien komen op facebook zijn Poptarts. Ik ben daar echt verslaafd aan geraakt hier. Ik vertelde Mike dat ik ze lekker vond en de volgende dag stonden er 5 dozen met poptarts in de keuken! En twee weken daarna weer 4 dus Dankje Mike!!! Pop tarts zijn een soort van koekjes met vulling zoals aardbijen of smores of Brown sugar cinnamon (mijn favoriet!)
en dan hebben ze nog een soort van glazuur bovenop. Je doet ze in de toaster zodat ze warm van binnen worden en dan is het echt heerlijk.
Oke deze blogg wordt een beetje lang en ik begin te schrijven over eten dus dat is een teken dat ik moet stoppen haha.

Volgende blogg zal over ongeveer weer een maandje zijn of iets eerder. Ik moet wel wat hebben om te vertellen want in principe gaat het hier net zoals NL. Je staat op je gaat naar werk/school je komt thuis ik doe mijn huiswerk en ga naar volleybaal voor een drie uur durende training. Zoals ik al zei ik heb het druk!

Ow en aangezien ik nu een mobiel heb. Kan ik weer foto's maken. Dus er zijn foto's bijgevoegd!
En ik zal ze ook wel op facebook plaatsen.

Xxxxx sarah


  • 13 September 2014 - 10:43

    Anne-Marie:

    Hai Sarah,
    Wat leuk om je verslag te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

  • 13 September 2014 - 14:17

    Jose Kortekaas:

    Lieve Sarah, wat lek dat je ons op de hoogte brengt viacdeze weg! Dank, fijn om te lezen dat het goed gaat met je en het naar je zin hebt! Goede tijd toegewenst! Liefs Jose

  • 13 September 2014 - 14:19

    Jose Kortekaas:

    Ik bedoel natuurlijk LEUK en VIA DEZE (-;

  • 13 September 2014 - 16:49

    Alies Van Leeuwen:

    Hoi die Saar,

    Wat een gezellig verhaal en wat fijn dat je het zo leuk hebt.
    Inderdaad bestaat het leven niet alleen uit feest, en zitten er ook lange dagen tussen
    Max en Sam moeten ook erg wennen na zoveel vrije maanden en dan weer naar school.
    Sam heeft vanmorgen zijn tweede rijles gehad en mocht al op de snelweg wat hij kicken vond.
    De zaterdag staat bij ons nog steeds in het teken van de voetbal.
    Nou lieve Saar tot horens maar weer. Miss you

  • 15 September 2014 - 15:25

    Sarah:

    hey alies.

    wat leuk dat sam is begonnen met zijn rijbewijs! wens hem maar veel succes van mij.
    Hoe gaat het met Max op het NHTV?

    xx miss you too

  • 20 September 2014 - 12:37

    Margaret Schutte:

    Hai Saar,
    Hier je buuf,
    Wat een mooi en leuk verhaal. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ga zo door!! hier gaat alles zijn gangetje hoor!
    xxx Margaret

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

hier kunnen jullie al mijn reisavonturen volgen. Enjoy!!

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 14825

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 16 Juli 2015

Een Highschool jaar in de Verenigde Staten!

15 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: