Een week in The USA - Reisverslag uit Pinckney, Verenigde Staten van Sarah Werkhoven - WaarBenJij.nu Een week in The USA - Reisverslag uit Pinckney, Verenigde Staten van Sarah Werkhoven - WaarBenJij.nu

Een week in The USA

Door: sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

21 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Pinckney

Hey allemaal,

Al weer een week in Amerika! het voelt zo veel langer.
Maar heb het onwijs naar me zin dus misschien dat het daarom langer voelt.


Schiphol. Dat was echt moeilijk, want ja dan is het echt afscheid nemen van mijn ouders en mijn vrienden. Dus iedereen nog even een dikke knuffel gegeven (en wat tranen gelaten) en toen door de douane heen met de rest van de AFS groep.

De eerste vlucht was naar Londen dus daar waren we zo. Eenmaal aangekomen op Heatrow moest je met een of ander vaag busje waar de helft niet inpaste (dus die kwamen later) naar een soort hal die op je ticket stond. Daar aangekomen moesten we nog even wachten op de achterblijvers en toen ging iedereen naar zijn gate. Dus ik bleef over met Anke en Gerrit die ook naar Chicago vlogen dus dat was wel gezzelig.
We moesten ongeveer een uur wachten voor we konden boarden. Ik liet trots aan Gerrit en Anke een shirt zien dat mijn gastgezin had opgestuurd uit Michigan. Op het shirt stonden de meren van Michigan dus echt heel lief dat ze die gestuurd hadden. Toen ik hem omhoog hield vroeg een vrouw achter me of ik uit Michigan kwam (in het engels want zei kwam uit Michigan) Dus ik het hele Exchange student verhaal vertellen en toen hebben we lekker over Michigan lopen kletsen.

Mijn vlucht naar Chicago ging allemaal prima, behalve toen we een formulier kregen die we moesten invullen en ze uitleg gaven hoe, door zo'n omroepding. Want we snapten er niks van maar konden de uitleg niet horen omdat er een of ander kind voor ons keihard zat te bleren. Uiteindelijk alles maar aan de vrouw naast ons gevraagd die het wel snapte. Dat kind heeft trouwens 4 van de 8 uur geschreeuwd.

Vanaf Chicago naar een hotel gebracht om te overnachten. Was een heel luxe hotel dus dat was helemaal prima.Ze hadden het penthouse afgehuurd dus daar konden we tv kijken en gamen en eten. Ondertussen was Gerrit al met een Bus naar Minnesota en Anke was in Chicago blijven hangen dus ik was de enige Nederlander over. Maar ik heb de hele avond gekletst met een meisje van Tjechie en een jongen uit Spanje dus dat was wel gezzelig. Toen de volgende morgen ontbijt met MijnThaise kamergenootje Sirada (ze was heel aardig). En Ik zag Sirada telkens zoeken naar iets bij de broodjes enzo en toen ik vroeg wat ze zocht zei ze: rijst -__-''. Ze zocht serieus naar rijst haha. Het arme kind was zich niet bewust van het feit dat ze in Amerika geen rijst bij het ontbijt eten dus dat vond ik wel grappig.

Toen met de bus naar Detroit. Ik zat naast Jean-Baptiste een franse jongen en ik vroeg of hij ooit de film Le Parfum had gezien. (mensen die de film hebben gezien weten waarom ik het vroeg) maar dat had hij niet.
Toen ik aankwam in het hotel kwam ik erachter dat ik mijn mobiel had laten liggen in de bus. Ik kon precies zeggen waar. Dus AFS de bus bellen maar die zei dat de schoonmaakploeg hem niet had gevonden. Maar later zijn Kelly (gastmoeder) en ik op de conclusie gekomen dat de schoonmaakploeg hem waarschijnlijk heeft gejat omdat die meestal weinig verdienen. het zij zo. Ik heb nu een nieuwe dus alles is weer goed. Mocht je mijn nieuwe nummer willen moet je me even een prive berichtje sturen via facebook.

de volgende dag eindelijk opgehaald door mijn gastmoeder. We zijn gelijk door het dorpje heen gereden en een rondje om de school en het zag er allemaal heel mooi uit. De school is enorm! compleet met Football stadion,tennisvelden, voetbalvelden en softbal velden. Toen in de avond naar een Amerikaanse pub\restaurant geweest en echte Amerikaanse Chicken Wings gegeten.

Het gezin is echt onwijs aardig. Ik heb onwijs veel vrijheid en ze zijn altijd bereid me ergens af te zetten of op te halen aangezien ik zelf geen rijbewijs heb. Mijn gastvader Mike is echt onwijs grappig. Hij probeert me telkens over te halen om mee te gaan ijsvissen en te gaan jagen. Ijsvissen wil ik nog wel proberen maar jagen... Hij heeft me zelfs over proberen te halen met het feit dat ik dan leuke camouflage kleding kan dragen. Maar als ik het echt niet wil dan neemt hij me gewoon mee in het bos in een tent en dan gaan we naar de dieren kijken want je hebt hier heel veel wilde dieren. Je hebt hier heeeel veel herten. Wasberen, Bevers, Cayote's (wilde honden), stinkdieren en uilen. Dus dat is natuurlijk altijd leuk om te doen. Ook heeft Mike een Nep hert in de tuin waar hij op oefent met pijl en boog dus met pijl en boog schieten is wel grappig (natuurlijk niet op een echt hert)


De volgende dag ben ik met Brock, de neef van kelly gaan varen met wat vrienden van Brock. Ook was Hashim erbij, de exchange student uit Kuwait die bij Brock thuis verblijft. Het was wel cool omdat we gingen wakeboarden en kneeboarden. Die avond gingen we Smores maken en die dingen zijn echt zo lekker!!! Het zijn crackers met gesmolte marshmallow en chocola ertussen.

Ik probeer hier zoveel mogelijk echt Amerikaanse dingen te doen. Zo zijn we ook naar een garage sale geweest. echt zo eentje uit de films en die heb je hier onwijs veel. Ook hebben we heel veel winkels bezocht zoals Target en Meijer dat zijn van die superstore's en daar hebben ze echt alles! En het grappige is dat als je hier iets afrekend dat ze allen voor je in tasjes doen. Zo heb je speciaal personeel dat al je boodschappen in tasjes doet en in je karretje zet. Ja Amerikanen zijn lui haha. Ik heb gevraagd of ze met mij naar een dragrace willen gaan (onder aanrading van mijn vader thuis) dus dat gaan we ook binnenkort doen en misschien naar een classic auto show (ja pap ik zal wat mooie foto's maken)

Maandag moest ik naar school toe om mijn vakken te kiezen en ik had alleen maar vakken gekozen als koken en fotografie en sport enzo omdat ik dingen wilde doen die ik nooit eerder had gedaan en wat leuk is natuurlijk en tjaa als je koken kan verkiezen boven wiskunde is de keus snel gemaakt. Maar omdat ik maar 7 klassen had opgeschreven moesten we er 7 ter plekke bij verzinnen omdat je twee semesters hebt met beide 7 vkken. en ik had al de 7 leukste gekozen dus de andere 7 waren wat meer serieuzer. Dus toen ik de volgende dag mijn rooster ging ophalen had ik (h wat meer van de ''serieuzere'' vakken wat ik nog ga proberen iets te veranderen. Nog steeds wel leuk maar tweede semester wat begint vanaf Januari krijg ik weer anderen. Mijn rooster ziet er nu zo uit:

1: Forensic Science (dan ga je vingerafrukken enzo onderzoeken en leren hoe het op een crime scene tewerk gaat zoals in CSI)

2: Global Issues (gaat over problemen over de wereld maar deze ga ik proberen om te ruilen voor bake shop wat bakken is dus dan maak je taarten enzo)

3: Photography (leer je goed te fotograferen, met ook oude camera's enzo)

4: Contemp Lit/Dig Media fall (ga je een boek lezen en een film kijken en die met elkaar vergelijken)

5: Ancient Civilizations (leer je van de grotbewoners tot aan nu dus gewoon geschiedenis maar deze ga ik proberen om te ruilen voor Spaans)

6: Creative Writing ( geen idee eigenlijk ik denk gewoon leuke verhaaltjes schrijven)

7: Elements of Art (ga je allemaal creatieve dingen uitproberen zoals pottenbakken,tekenen , verven etc)

Dus opzich allemaal wel leuke vakken! School begint 2 of 3 september en ik heb er onwijs veel zin in. Dinsdag laat Brock me de hele school zien. Ook heb ik zo'n lange grote locker met een codeslot waarvan bekend is dat exchange students er altijd problemen mee hebben dus we zullen zien.

Het eten hier is geweldig. Meestal gaan mensen hier naar een restaurant voor ontbijt of lunch en niet zo vaak voor avond eten zoals in Nederland. Sinds ik hier ben Heb ik bijna elke dag ergens gelunchd en de portie's zijn altijd te groot dus krijg ik doggie bag's mee. Echt grappig. Toen ik vertelde dat ik nog nooit uit ontbijten was geweest omdat ze dat niet doen in Nederland (Ikea en Macdonalds tellen niet) Gingen we gelijk de volgende dag naar wat ze noemen een DINER. Daar kun je de hele dag door ontbijt krijgen en het ontbijt is geweldig! Als je gewoon een eitje besteld met worstjes krijg je er een soort van aardappel stukjes bij en pancakes en het is veel. Ow en nog zoiets geweldigs hier is dat je altijd een ReFill krijgt dus als iets op is schenken ze gelijk en gratis je glas bij (het goede leven)

Maar goed als er gegeten wordt moet er ook worden gesport en aangezien volleybal nog niet begonnen is ben ik maar begonnen met wandelen in het het bos. Ze hebben een enorm bos naast hun huis dus ik heb vanmorgen een uur gewandeld met de hond Caliber. En ik ga proberen dit vol te houden of te gaan hardlopen dus geen zorgen allemaal.

Het is hier trouwens heel warm. Eerste snapte ik telkens niet hoe warm het was want alles gaat in Fahrenheit maar nu heb ik weer een telefoon en kan ik kijken in Celcius. Het is de hele week al rond de 28 graden dus heerlijk.

Bedankt voor alle reacties vorige keer vond ik echt heel lief en heel leuk! Ik hoop dat ik jullie met deze Blogg een goede update heb gegeven. En de volgende zal gaan over mijn eerste dagen school.

xoxo Sarah

  • 22 Augustus 2014 - 08:22

    Marit Van Werkhoven:

    Hi moppie.

    Leuk verhaal! Ben blij dat het bevalt daar!

    Xx

  • 22 Augustus 2014 - 09:05

    Stefanie:

    Hey nichtje!
    Wat leuk om te horen allemaal! Klinkt heel bekend, ook al dat eten, haha!
    Geniet ervan lief! xxx

  • 22 Augustus 2014 - 10:03

    Alies Van Leeuwen:

    Net op mijn gemakje je verhaal gelezen Jeetje Saar wat leuk allemaal en wat ben je enthousiast.
    Goed om te horen
    Denk dat je vast niet wilt weten dat het hier veel regent.
    Over een uur lekker met je moeder en Liesbeth naar de sauna
    Max heeft vandaag zijn laatste werkdag bij de Mac en begint maandag aan de introductie dagen.
    Verder weinig nieuws.
    Dag lieve Saar

  • 22 Augustus 2014 - 14:06

    Annemarie Van Schagen:

    Hoi Saar.
    We horen het al, komt helemaal goed met je.
    Heel heel veel plezier, we denken aan je, en de groeten van de andere schaagjes.
    Liefs, Annemarie.

  • 22 Augustus 2014 - 16:08

    Joke Warmerdam:

    Sarah, wat heb het leuk en wat schrijf je goed. Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag. Hartelijke groeten Joke

  • 22 Augustus 2014 - 20:12

    Suzanne:

    Hoi Sarah, wat een herkenbaar leuk verslag! Ik weet ook nog goed hoe spannend het allemaal was in het begin, ik voel dus denk ik wel een beetje aan wat je doormaakt. Leuk hoor. Fijn dat het gezin zo aardig is en zo enthousiast! Super relaxed dus. Dat stelt iedereen hier gerust, ook een plezierig idee voor je familie thuis! Heel vel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag. Het is gelijk een leuk dagboekje voor jezelf! Veel plezier en geniet van de warmte, bij ons is het kl.... Veel regen en fris buiten. Groetjes en dikke pakkerd Suzanne

  • 22 Augustus 2014 - 22:16

    Yvonne:

    Hoi Sarah!
    Nou klinkt allemaal superleuk bij jou! Leuk hoor om je zo een beetje te volgen:-)! Nou geniet maar lekker, ben benieuwd naar je volgende bericht! Veel liefs en groetjes van ons allemaal! Yvonne

  • 23 Augustus 2014 - 15:21

    Sandra:

    Hi there Sarah!
    Wat leuk om te lezen zeg! En super dat je het zo naar je zin hebt. Je schooljaar wordt wel zwaar met zo'n pretpakket ;-)....
    Niet te veel eten van dat lekkere Amerikaanse Haute Quisine want dan pas je niet meer in het vliegtuig terug.
    Liefs, ook namens de andere Rutties

  • 26 Augustus 2014 - 12:04

    Oma Riet:

    hallo Sarah, ik vind jou toch zo" "n stoere meid. de laatste waar ik dit van verwacht had was jij, zo zie je maar weer, dat mensen je blijven verbazen. en jij verbaast me dus. je moeder mist je wel een beetje, maar vindt het leuk voor je dat je het zo naar je zin hebt en het is niet voor eeuwig, want je wordt niet verliefd op een Amerikaan. veel te ver weg. en jij hoort gewoon bij ons .ik vind het leuk dat je met me mailt. veel liefs van oma en een heel dikke pakkerd....

  • 31 Augustus 2014 - 22:25

    Marco Gerritsen:

    Onwijs leuk verhaal Saar, ik ben benieuwd naar je volgende avondturen!

    X Marco

  • 07 September 2014 - 21:24

    Margaret Schutte:

    Hai Sarah lief buurmeisje
    Gelukkig heb ik je block van je moeder gekregen.Wat een leuk verhaal heb je ervan gemaakt?
    Heel veel succes ik kijk al uit naar het vervolg!!!!
    Succes daar ennn geniet!
    Gr Margaret

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

hier kunnen jullie al mijn reisavonturen volgen. Enjoy!!

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 720
Totaal aantal bezoekers 14803

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 16 Juli 2015

Een Highschool jaar in de Verenigde Staten!

15 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: