Nog 56 dagen voor vertrek! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sarah Werkhoven - WaarBenJij.nu Nog 56 dagen voor vertrek! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sarah Werkhoven - WaarBenJij.nu

Nog 56 dagen voor vertrek!

Door: Sarah van Werkhoven

Blijf op de hoogte en volg Sarah

18 Juni 2014 | Nederland, Nederland

Hallo allemaal.

Na het invullen van talloze formulieren, ongeveer 5 inentingen en mijn Havo diploma te hebben behaald, is het officieel en ga ik een uitwisselings jaar doen in de Verenigde Staten!!

Het is niet echt een uitwisselingsjaar want er komt niemand in mijn plaats terug maar zo wordt het wel genoemd.
Ik doe dit ''project'' met de organisatie AFS die mij door de hele procedure begeleid.

Ik zal daar 10 maanden verblijven, Van 13\14 Augustus tot begin Juli (exacte reis data zijn nog niet bekend). Ik zal daar in een gastgezin verblijven waarbij ik met hun gebruiken en levenswijze mee doe.
Ook ga ik daar naar school.
En ik ben al een van de gelukkige die een gastgezin heeft.
Ongeveer een maand geleden kreeg ik een mailtje van de Orginski familie dat ik bij hun in de staat Michigan zal verblijven :).
Ze wonen in een oud Amerikaans dorpje genaamd Pinckney.
Ik zal daar ook naar Pinckney Highschool gaan en wordt een Senior! (dat is examenjaar). Het gezin bestaat uit een moeder: Kelly, een vader: Mike en ze hebben 4 zoons: Trent, Thomas, Tyler en Trevor (ik denk dat ze iets met de letter T hebben..) maar ze wonen alle 4 niet meer thuis dus zal ik enig kind zijn.
Ook hebben ze Puppy's en 2 katten en wonen ze aan een groot meer.

Het gezin heeft al 5 keer eerder een buitenlandse student gehost!
Dus het is wel fijn dat ze hier ''ervaring'' mee hebben.
Wel waren het 5 jongens en dat is de reden dat ze nu voor een meisje hebben gekozen.
Op het moment heb ik veel contact met Kelly en Mike over mail en ze komen onwijs aardig over! Ik heb ook onwijs veel zin om naar hun toe te gaan.

Op 28 en 29 Juni heb ik nog een oriëntatie weekend met andere AFS'ers. En bereiden ze ons nog eens extra voor op wat we allemaal kunnen verwachten. En het is altijd fijn om mensen te spreken die het zelfde als jij gaan meemaken en dezelfde spanning voelen.

Via deze Blog houd ik jullie op de hoogte van wat ik allemaal ga doen en wat ik allemaal meemaak. ergens links onder het kopje: blijf op de hoogte kan je je aanmelden voor de mailing lijst waardoor je iedere keer automatisch een mailtje ontvangt wanneer ik een blog post.

Xxxx Sarah

  • 18 Juni 2014 - 19:02

    Alies Van Leeuwen:

    Nou saar ik blijf graag op de hoogte

  • 21 Juni 2014 - 22:56

    Annemarie En Paul:

    Willen natuurlijk alles van je weten ,saar.

  • 29 Juni 2014 - 19:51

    Leonne:

    en wat was het weekende leuk :D
    veel plezierrrrrr

  • 06 Juli 2014 - 15:08

    Sandra:

    Ha Lieve Sarah,
    Het aftellen is begonnen! Ik vind het leuk om je blog te lezen en op de hoogte te blijven. Je eerste blog klinkt al super, ik zou zo met je meegaan!
    Liefs,
    Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

hier kunnen jullie al mijn reisavonturen volgen. Enjoy!!

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 786
Totaal aantal bezoekers 14826

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 16 Juli 2015

Een Highschool jaar in de Verenigde Staten!

15 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: